OHS naisten viestivoittoon Suomen Cupin avauksessa Vuokatissa

img-20161030-wa0003

Hiihdon Suomen Cup avattiin perinteisesti Vuokatissa. Lauantaina ohjelmassa olivat perinteisen hiihtotavan sprinttikilpailut, ja sunnuntaina viesti vapaalla hiihtotavalla. Lauantain sprinttikilpailun parhaista OHS -suorituksista vastasivat Tiia Rantala naisissa ja seuran uusi vahvistus Lauri Mannila miehissä. Tiia ylsi aina finaalin saakka sijoittuen lopulta hienosti viidenneksi. Lauri sijoittui myös upeasti OHS debyyttikisassaan sijoittuen kahdeksanneksi. Naisissa karsinnasta erävaiheeseen selviytyivät myös Maria Virpi (23.) sekä Piia Vähäkuopus (29.)

Sunnuntain viestikilpailuissa naiset avasivat kisakauden parhaalla mahdollisella tavalla. Marjaana Pitkänen, Riitta-Liisa Roponen ja Heli Heiskanen juhlivat voittoa naisten 3 x 4 kilometrin viestissä. OHS piti kärkipaikkaa lähes koko kisan ajan, ja kotimaan viestikisoja viime vuosina hallinnut Hämeenlinnan Hiihtoseuran jäi lopulta 12 sekunnin päähän. OHS 2 joukkueen sijoitus oli hienosti 10. Onnea joukkueille!

img-20161030-wa0001img-20161030-wa0002

Miesten viestissä OHS sijoittui lopulta sijalle 18. Kusti Kittilä osoitti kakkososuudella vahvaa tekemistä ollen osuuden nopein. Tämä lupaa hyvää talven koitoksia ajatellen.

Kuvat: Touho Häkkinen