Kalle Lähdesmäki Ampumahiihtoliiton puheenjohtajaksi. OHS kolmas seuraluokituksessa.

Suomen Ampumahiihtoliiton syyskokous pidettiin lauantaina 26.11.2016 urheilun superviikonlopun yhteydessä Lahdessa. Kokous keräsi runsaasti ampumahiihtoväkeä paikalle, sillä edustajia oli paikalla yhteensä 78 seurasta.

Kokouksessa liiton puheenjohtaja vaihtui, kun Kalle Lähdesmäki voitti liittoa kuusi vuotta johtaneen Olli Nepposen äänin 49-40. Uusiksi varapuheenjohtajiksi valittiin erovuoroisten tilalle Timo Heinonen ja Petri Rolig, lisäksi Jorma Luoma jatkaa liiton varapuheenjohtajana. Hallituksen muiksi jäseniksi valittiin erovuoroisten tilalle äänestyksen jälkeen Timo Mäkinen, Timo-Pekka Riihivuori, Jouni Rinta-Keturi, Terho Salonen ja Anne Talvensaari-Mattila, lisäksi Sanna-Leena Perunka jatkaa hallituksessa.

Valintojen lisäksi kokouksessa hyväksyttiin vuoden 2017 toimintasuunnitelma ja talousarvio, jotka perustuvat suomalaisen ampumahiihdon strategian 2020 käytäntöön panoon.

Kokouksen päätteeksi palkittiin viime kaudella parhaiden SM-pisteissä menestyneet seurat:

1. Seinäjoen Hiihtoseura 1791 p.
  2. Ahveniston Ampumahiihtäjät 1715 p.
  3. Oulun Hiihtoseura 1568 p.